BYTEN OCH RETURER

ÅNGERRÄTT
Vi på Wasséns vill och hoppas givetvis att du ska bli nöjd med din vara. Men vi vet att ibland blir det inte alltid som man har tänkt sig.
Därför har du alltid ångerrätt i 14 dagar från och med det att du fått en avisering eller meddelande om att din beställning går att hämta hos ombud eller i vald butik.
För att du skall kunna utnyttja din returrätt gäller det att produkten/produkterna inte är använda, att etiketter och originalförpackning finns kvar och att den i övrigt är i gott skick.
Underkläder, badkläder, kosmetik, örhängen samt presentkort går inte att returnera.

JAG VILL BYTA EN VARA
Vi erbjuder ett gratis byte om det skulle vara så att storleken eller modellen inte passar. Önskar du byta fler gånger efter detta står du för fraktavgifterna.
För att garantera att produkten inte hinner bli slutsåld rekommenderar vi dig att du lägger en ny order på den produkt du önskar. Annars går det även utmärkt att fylla i under "byte" vad du önskar byta till.
Det går givetvis utmärkt att byta din vara i butik, skulle det vara så att du önskar byta mot en dyrare produkt i butik betalar du mellanskillnaden på plats.

HUR GÖR JAG EN RETUR?
Med DHL: I varje paket medföljer en returnota samt förtryckt fraktsedel med.
Fyll i samtliga fält på returnotan, paketera din retur väl och klistra den förtryckta fraktsedeln utanpå ditt paket.
Paketet lämnar du in hos ditt närmsta DHL-ombud.

I butik: Det går utmärkt att lämna tillbaka din beställning i någon av våra tre butiker i centrala Göteborg och du slipper givetvis returkostnaden då!
Fyll i samtliga fält på returnotan och ta med dig de varor du önskar lämna tillbaka till butiken så hjälper vår fina personal dig vidare.

Saknar du din returnota kan du skriva ut en ny via denna länk: https://wassens.se/userfiles/files/Returnota2.pdf eller klicka HÄR.
Saknar du en fraktsedel? Vänligen kontakta oss via kundservice@wassens.se så hjälper vår grymma kundtjänst dig!

VEM STÅR FÖR RETUREN?
Kund står för returkostnaden som i dagsläget är 49 kr om du använder dig av vår förtryckta fraktsedel.
Denna kostnad kommer att dras från det belopp som återbetalas eller korrigeras.
Tidigare fraktavgifter, expeditionsavgifter eller postförskottsavgifter återbetalas ej.
Har vi skickat fel vara står vi naturligtvis för returportot.

Om du har beställt från utlandet så står du själv för returen och att denna kommer fram till oss i orginalskick. Observera att paketet måste returneras dörr-till-dörr då vi inte har någon möjlighet till att hämta ut returer hos ombud.

VAD BETALAR JAG PÅ MIN FAKTURA VID RETUR/REKLAMATION?
Har du valt att betala med faktura så kan du pausa denna i väntan på att din retur blir hanterad.
Detta gör du smidigt genom att logga in på klarna.se eller via deras app, alternativ kontakta Klarnas kundtjänst.
Fakturan uppdateras automatiskt när vi behandlat din retur och du kan därför alltid logga in på klarna.se för att se din aktuella faktura.

HUR LÅNG TID TAR DET INNAN JAG FÅR MINA PENGAR ÅTERBETALDA?
Vi hanterar alla returer så snabbt vi bara kan, för det mesta inom 7 arbetsdagar.
Vänligen observera att det kan, vid hög belastning, ta upp till 14 arbetsdagar att hantera din retur.
Har du betalt med kort, postförskott eller förskottsbetalning kan det ta mellan 1-7 bankdagar tills pengarna syns på ditt konto.

VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAT UT MITT PAKET?
Om du ångrat dig när din beställning skickats från oss måste du hämta ut ditt paket och skicka tillbaka det till oss för att inte bli debiterad för ej uthämtat paket.
Om ditt paket inte blivit uthämtat från ditt ombud kommer det automatiskt registreras som ej uthämtat och debiteras därefter, för närvarande 175kr för hantering samt faktiska fraktkostnader.

Om du har valt postförskott som betalsätt och ej hämtar ut ditt paket så kommer vi att debitera 552 kr, detta inkluderar hanteringskostnad (350 kr), fraktkostnader (98 kr tur och retur) och faktureringskostnader (104 kr). Denna summa kommer vi att debitera på en faktura via Klarna som sedan skickas till dig.
Har du beställt mot postförskott två gånger, och inte hämtat ut ditt paket dessa gånger. Förbehåller vi oss rätten att neka detta betalningsalternativ, du får givetvis lägga en ny order på varorna - men med ett annat betalningsalternativ.

Dörr-till-Dörr försändelser som inte levereras utan kommer i retur till oss debiterar vi 450 kr för frakt- och expeditionsavgifter.

Outlösta paket vid leveranssätt "hämta i butik" debiterar vi för närvarande 175 kr för hantering och fraktkostnader.

Outlösta försändelser omfattas inte av ångerrätten.

ATT TÄNKA PÅ!
Tänk på att du ansvarar för returen kommer fram välbehållen till oss. Paketera därför alltid din retur väl.
Spara alltid ditt sändningsnummer på din retur tills dess att du fått ett email där vi bekräftar att din retur blivit hanterad.

Önskar du att returnera din beställning genom annat sätt än att använda dig utav vår förtryckta fraktsedel går detta bra, vänligen observera då att din retur måste skickas dörr-till-dörr och att du står själv för returfrakten. Din retur skickar du till:

Wasséns & CO AB
Klangfärgsgatan 14
426 52 Västra Frölunda
Sweden

Vi har tyvärr ingen möjlighet att hämta upp försändelser på postkontor eller olika utlämningsställen.

SKADA PÅ PAKETET?
Upptäcker du en skada på paketet, så ska det anmälas omgående till DHL 0771-345 345 eller till ditt utlämningsställe.

JAG VILL REKLAMERA EN VARA
Kontakta oss snarast via kundservice@wassens.se så hjälper vi dig vidare.
Vi tar ej emot dekornitar och strassdetaljer som lossnat från varan som reklamation.

Andra frågor? Läs gärna igenom våra köpvillkor HÄR.

Har du andra frågor så tveka inte att höra av dig.
För snabbast svar, skicka ett email till kundservice@wassens.se

Till toppen av sidan
Produkter
Kundtjänst
Övrigt

To top