Fråga 1: Hur lång leveranstid har ni?

Vi skickar alla beställningar inom 1-3 arbetsdagar med undantag för helger och röda dagar. Vi försöker alltid att skicka din order som är lagd före klockan 12:00 samma dag. Leveranstiden kan variera beroende på mängden beställningar att expediera samt omständigheter vilka Wassens.se inte råder över.

Fråga 2: Vad kostar frakten?

För närvarande bjuder vi på frakten när du handlar för över 495kr hos oss (gäller inom Sverige). Annars kostar frakt samt returfrakt 49kr. Skulle det vara så att du behöver byta storlek/färg eller till en annan produkt bjuder vi alltid på ett kostnadsfritt byte. Detta gäller inom Sverige.

Läs mer om fraktkostnader under våra VILLKOR

Fråga 3: Har ni mottagit min retur? 

Alla returer bekräftas via mail så fort vi har registrerat din retur. Skulle du inte ha fått någon bekräftelse inom två veckor från och med att du skickade returen till oss så är du välkommen att kontakta oss på kundtjänst så hjälper vi dig.

Läs mer om returer och byten HÄR

Fråga 4: Var befinner sig min försändelse?

När du har gjort en beställning skickar vi ett e-postmeddelande till dig. Meddelandet innehåller ett spårningsnummer så att du kan spåra din försändelse.

Observera: Du kan söka ditt paket på www.servicepoint.se efter att DHL hämtat och scannat in ditt paket. Vilket bör vara samma dag som du fått ditt sändningsnummer eller nästkommande arbetsdag (måndag-fredag). 

Fråga 5: Varför har jag inte fått någon bekräftelse till min e-post?

Vi skickar alltid en orderbekräftelse i samma stund som en beställning är lagd. Bekräftelsen skickas till den e-postadress du angav när du la din order hos oss. Om du inte har fått någon orderbekräftelse så kan det bero på att mailet hamnat i din skräppost eller i en undermapp. Om du hittar mailet där, markera det som "icke skräppost" så att det inte händer igen.

För att undvika det i framtiden kan du lägga adressen kundservice@wassens.se i dina säkra adresser. Då mottar du orderbekräftelser och andra viktiga meddelanden direkt i din inkorg i fortsättningen. Om du angett fel e-postadress i samband med din orderläggning ber vi dig att kontakta vår kundservice.

Fråga 6: Hur returnerar jag min beställning?

Vid utövande av ångerrätten betalar Du returfrakten 49 kr, dessa pengar får du igen om du handlar på nytt inom 14 dagar, kontakta vår kundservice om du har funderingar kring detta. Du ansvarar för varans skick efter att du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan skall skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Tänk på att såväl vara som förpackning ska vara i bra skick när de återkommer till oss. Tejpa eller klistra därför ingenting på exempelvis skokartonger.

- Lägg tillbaka varan i lämpligt emballage så att den klarar returfrakten. Skor skall alltid returneras i sin originalkartong med lämpligt emballage runt om. Du kan självklart återanvända påsen som varorna skickades i.

- Fyll i alla fält på returnotan som finns i ditt paket vid leverans. Lägg varan/varorna tillsammans med returnotan i emballaget. Saknar du din returnota? Du hittar den här.

- Klistra eller tejpa den medskickade returfraktsedeln på det välförslutna emballaget. Returpaketet måste lämnas in hos ett DHL-ombud och får inte läggas i en brevlåda. Skickas paketet via en brevlåda kan vi inte göra en eftersökning/reklamation om paketet skulle komma bort under transport. I dessa tillfällen kan vi inte återbetala beloppet. Saknar du din returfraktsedel? Kontakta oss på kundservice@wassens.se

OBS! Använder du ett annat fraktsätt ansvarar du för att paketet skickas tillbaka som företagspaket till oss. Tyvärr så har vi ingen möjlighet att hämta ut returer som hamnar hos olika ombud. Alla paket som skickas till ett ombud istället för dörr-till-dörr debiterar vi 190 kr.

Fråga 7: Kan jag byta en vara?

Önskar du att byta en vara skriver du det under fliken ”returorsak” på din returnota. Anteckna artikelnummer, färg och eventuell storlek så att du får hem rätt produkt. Observera att vi endast kan byta en vara om du vill ändra färg, storlek eller byta till en vara med lägre eller samma pris. Vill du byta till en vara med högre pris? Kontakta kundservice@wassens.se

Fråga 8: Kan jag returnera min beställning i någon av era butiker?

Om du visar din orderbekräftelse/faktura och tar med dig din ifyllda returnota kan du returnera och byta dina oanvända varor i valfri Wasséns-butik.  Observera att ingen återbetalning sker i butikerna. Din retur tas emot men skickas sedan till vårt webblager där vi justerar fakturan eller för tillbaka dina pengar. Du slipper dock betala någon returfrakt när du returnerar på detta sätt.

Fråga 9: Kan jag annullera min beställning?

Vi kan inte garantera att detta är möjligt, men vi kan absolut försöka. Kontakta oss snarast möjligt efter genomförd beställning, så gör vi vårt bästa för att annullera beställningen innan vi hunnit skicka den. Har vi redan bokar frakt och skickat din försändelse kan vi inte längre stoppa den.

 

Kontakta oss

Via e-mail

Enklast och snabbast når du oss på kundservice@wassens.se. Vi försöker alltid besvara Dina frågor så snabbt som möjligt på vardagar (ej röda dagar) mellan 09:00-15:00.

INFORMATION KRING MELLANDAGSREA, JUL OCH NYÅR: Vi ber er att ha överseende med att svar och leverans kan dröja ett par dagar extra under jul-, rea- och nyårsveckorna då det är hög belastning mixat med många röda dagar just denna tidpunkt på året. Vår kundtjänst har stängt julafton, nyårsafton samt röda dagar. Leveranstiden påverkas också under denna period då DHL ej har utkörningar julafton, nyårsafton samt röda dagar.

Vi tar alla mail och ordrar i turordning och vi tackar så hemskt för Ditt tålamod!

Via telefon

Vill du nå oss på kundservice kan du kontakta oss via telefonnummer: 031-29 15 40 måndag-torsdag mellan 8.00-10.00 och 14.00-16.00. På fredagar når du oss mellan 8.00-12.00. Vår kundtjänst har stängt julafton, nyårsafton, midsommarafton och röda dagar.  Under semestertider och hög belastning på hemsidan kan vi endast svara i telefon i mån av tid och hänvisar därför i första hand till vår mail. Övriga tider kan du nå oss via vår mail kundservice@wassens.se  eller genom att fylla i kontaktformuläret nedan samt genom chatten på www.wassens.se som du hittar i högra hörnet på vår hemsida.

Kontakta Klarna för frågor rörande dina fakturor. Klicka här

Du kan även nå vår duktiga och hjälpsamma butikspersonal via telefonnummer 031 15 17 50 alla vardagar mellan 10:00-17:00. Under helgerna når du vår butikspersonal följande tider: Lördagar 12.00-17.00 och Söndagar 12.00-16.00.

Observera att vi som arbetar i någon av våra butiker endast kan besvara produktfrågor.

Via Fax

  (+46) 031-158 344

Adress

  Wasséns & CO AB

  Klangfärgsgatan 14 B

  426 52 Västra Frölunda

   Sweden

 

Kontaktformulär

Till toppen av sidan
Produkter
Övrigt
Övrigt

To top