Byten och returer

Ångerrätt
Vi på Wassens vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Du har öppet köp 14 dagar. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd.

Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. Vill du byta varan står vi för frakten inom Sverige om värdet är över 495 kronor. Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi självklart för returfrakten.

Annat fall debiterar vi returfrakten med  f.n 49kr. Dessa pengar får igen om du handlar på nytt inom 14 dagar, kontakta vår kundservice om du har funderingar kring detta.

Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss.

Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter för närvarande 150 kronor för hantering samt faktiska frakkostnader.

Outlösta postförskottspaket debiterar vi 350kr för hantering plus faktiska fraktkostnader.

Outlösta paket omfattas normalt inte av ångerrätten.

 

Byte

Vill du byta varan står vi för returfrakten inom Sverige om värdet är över 495 kronor. Skriv på returnotan vad du önskar för byte.

Vi erbjuder ett gratis byte, vill du byta din produkt fler gånger så står du för fraktkostnaden själv.

 

Returnota

I alla paket finns en returnota som du fyller i och skickar med vid en retur. Det finns även en förtryckt returfraktsedel som du sätter på paketet vid retur om du önskar. Om du tar tappat bort returnotan kan du skriva ut den här: Hämta returnota här. I paketet lägger du en returnota med information om vad du skickar tillbaka samt returorsak. Tejpa på eventuellt bifogad förbetald returlapp. Vi behöver även ditt kundnummer eller personnummer på den lappen för att hitta dig hos oss.

 

Har du valt betalsätt faktura?

Om du har valt att betala med faktura och skall retunera din order eller delar utav den. Vänligen kontakta Klarna på det sätt du finner lämpligast via www.klarna.se och be att de skjuter fram ditt förfallodatum på din faktura. På detta sätt slipper du tråkiga och onödiga påminnelseavgifter. Vi skickar inte ut någon ny faktura vid retur, utan vi skickar en uppdaterad faktura till den mail du angivit då du lagt din order.

 


Att tänka på!

Tänk på att paketera varan väl.

Du ansvarar och har risken för paketet tills det har anlänt till oss.

Tänk på att alltid spara sändningsnumret på ditt paket tills dess att du får ett email från oss där vi talar om att returen är registrerad.

Ditt sändningsnummer kan du spåra på www.servicepoint.se
 

Paketet skickar du till:
Wassens
Klangfärgsgatan 14 B
426 52 Västra Frölunda
Sweden

OBS:Om du skickar paketet i retur med annan fraktare än DHL, måste paketet skickas som företagspaket med utkörning/dörr till dörr till ovan adress.

Vi har tyvärr inga möjligheter att hämta på postkontor eller olika utlämningsställen.

Väljer du att skicka tillbaka din vara utan den förtryckta fraktsedeln som följer med i varje paket, eller om du väljer annat fraktbolag står du själv för fraktkostnaden. Saknar du din fraktsedel för retur kan du bara kontakta kundtjänst så skickar vi en ny till dig.

Skulle det vara så att du skickar med annat fraktbolag och ditt paket hamnar hos ett ombud, så kostar det oss 190kr att skicka ett bud för att hämta detta paket. Denna avgift debiterar vi Dig när vi registerar din retur.

 

Skada på paketet?

Upptäcker du en skada på paketet, så ska det anmälas omgående  till DHL 0771-345 345  eller till ditt utlämningsställe.

 

Reklamationer

Har du fått felaktiga varor eller blivit felexpedierad, kontakta oss snarast via email, kundservice@wassens.se. Vi står naturligtvis för frakten tur/retur. Använd dig av den förtryckta fraktsedeln för retur som följer med i varje paket. Väljer du annat fraktbolag står du själv för kostnaden. Saknar du fraktsedeln, kontakta kundtjänst så skickar vi en ny till dig. Observera att vi inte kan hämta ut paket hos ombud eller postkontor om du skickar med annat fraktbolag. Paketet måste levereras till adressen ovan.

Vi tar ej emot dekornitar och strassdetaljer som lossnat från varan som reklamation.

Är reklamationen felaktig debiteras kunden frakt- samt returfraktkosnaden.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Returåterbetalning

Om du har betalat med/genom postförskott/förskottsbetalning, skickar vi våra återbetalningar via bankens utbetalningssystem, alltid inom 14 dagar från det att vi registrerat din retur.

Var vänlig uppge vad du har för bank, ditt kontonummer samt clearingsnummer på returnotan som du skickar med produkten till oss.

 

Har du direktbetalat med ditt kort, då kommer vi föra tillbaka återbetalningssumman till samma konto som pengarna drogs ifrån vid betalningstillfället.

Det kan ta mellan en och fem bankdagar innan pengarna syns på kontot (beroende på bank) från och med överföringsdatum.

 

Vid faktura/delbetalning kommer din faktura att korrigeras via Klarna fakturatjänst. Det bästa är att du kontaktar Klarna i samband med din retur, så att de kan skjuta upp ditt förfallodatum. På detta sätt slipper du tråkiga påminnelseavgifter medan du väntar på att din retur ska bli registrerad. På www.klarna.se kan du välja vilket sätt du föredrar att kontakta dem på.

 

Vi skickar alltid ett mail med bekräftelse efter att vi mottagit och registrerat din retur, din retur registreras alltid inom 7 dagar då det har kommit till oss, med reservation för belastning. Då kan det ta något längre tid, men allra högst 30 dagar.

 

Andra frågor?

Har du andra frågor så tveka inte att höra av dig.
För snabbast svar, skicka ett email till kundservice@wassens.se

 

 

 

Produkter
Övrigt
Övrigt